Pensjonat Rybak – tworzenie logo pensjonatu i hotelu

  • PROJEKTOWANIE LOGO
Move Down

Client

Anthony and Co.

Role

PROJEKTOWANIE LOGO

Year

2016

Sezon wakacyjny 2019 już w pełni. W tym czasie wiele osób udaje się na wakacje szukając ciekawych miejsc. Na to czy wybiorą konkretną ofertę ma wpływ cena, miejsce, warunki, ale też przyjazna marka. Nieważne czy jest to hotel, pensjonat czy może domki nad możemy. Nazwa i nowoczesny przyjazny design sprawiają, że ludzie szybciej podejmą decyzję od wyborze takiego miejsca. Dlatego tworzenie logo pensjonatu czy hotelu jest równie ważne jak dobre i komfortowe warunki wypoczynku. I tak właśnie dla jednego z naszych klientów „Pensjonat Rybak” stworzyliśmy nowe logo, które stało się częścią szerszego projektu związanego również z budową strony www.


Jak wyglądało tworzenie logo Pensjonatu Rybak?

Jest kilka metod, którymi można podejść do tworzenia logo, ale skupimy się na tej, która z naszego doświadczenia była najbardziej efektywna.

  1. Pierwszym elementem jest dogłębna analiza historii miejsca, powodów, dla których właściciel zdecydował się na taką inwestycję.
  2. Należy dokładnie poznać najbliższą okolicę i wybrać to, co wyróżnia to miejsce spośród innych miejsc tego regionu czy kraju.
  3. Warto zwrócić uwagę na kulturę regionalną. To często w niej znajduje się wiele ciekawych inspiracji lub wskazówek do stworzenia ciekawej nazwy czy układu graficznego do logo.

Gdy już mamy pewne dane możemy przystąpić do łączenia tych wszystkich elementów. Ten moment był dla nas najbardziej twórczy. Wówczas poszukujemy najlepszych znaków graficznych, wykonujemy pierwsze szkice, łączymy je ponownie dodajemy inne elementy, tak, aby powstał najbardziej odpowiedni znak. Pojawić się może pytanie, że przecież każdy to może zrobić. Nie do końca!

Umiejętność składani elementów ich doboru, wizja logotypu czy umiejętność rysowania, a dalej znajomości programów graficznych i umiejętności ich wykorzystania. Potrzebna jest też wiedza na temat zasad łączenia czy budowania elementów. To wszystko sprawia, że warto zainwestować w agencje do tworzenia logo, agencje do tworzenia strony www czy po prostu studio projektowe.

Ale wróćmy do rzeczy. Gdy już zebraliśmy materiały i stworzyliśmy kilka wersji to wraz z klientem wybraliśmy tę, nad którą chcieliśmy dalej pracować. Dalsze prace polegały na dopracowaniu szczegółów.

Tworzenie logo Pensjonatu Rybak – efekt końcowy 

Efekty końcowy polegał na dopracowaniu znaku i samego napisu. Najważniejszym elementem wyróżniającym pensjonat rybak jest jego położenie wśród zarybionych jezior, których na mazurach jest już niewiele. Tutaj jest ich dużo a właściciele organizują również dla wędkarzy bardzo dużo atrakcji związanych z wędkowaniem. Dlatego też nazwa i logo zawierają silne i bezpośrednie nawiązanie do tego faktu.

Stworzyliśmy nowoczesny znak przedstawiający rybę, a czcionka nawiązuje do architektury pruskiej pensjonatu rybak. Czcionka została również zastosowana w najważniejszych elementach strony www, tak, aby zbudować naturalne powiązanie.

 


Pozostałe materiały marketingowe, czyli jak stworzyć identyfikację wizualną hotelu czy pensjonatu?

Gdy wypracujemy już finalny plik logo warto przymierzyć się do stworzenia kompleksowej identyfikacji wizualnej. Należy zacząć od księgi znaku. Co to jest księga znaku? To dokument, w którym pokazane jest jak prawidłowo wykorzystywać logo. Opisane są dokładne parametry kolorów, czcionek jak również odstępów pomiędzy konkretnymi elementami. Określa się tu też tzw. pole ochronne logo, które zapewnia widoczność w sąsiedztwie innych logotypów np. na plakacie. Wówczas logo to nie zginie w natłoku innych informacji.

Krokiem dalszym jest stworzenia Brand Booka, czyli bardzo obszernego dokutemu pokazującego i określającego parametry nakładania loga na poszczególne materiały tj. od wizytówkę, kubków długopisów po takie elementy jak samochód firmowy. To bardzo ułatwia pracę marketingową gdyż taka książkę wysyłamy odpowiedniemu producentowi , który na tej podstawie jest w stanie przygotować projekt naszych materiałów zachowując odpowiednie proporcje.