zarządzanie www
TWORZENIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH
Przyszłość każdego biznesu jest w sieci i połączeniu sprzedażny tradycyjnej z on-line.
Jak stworzyć sklep internetowy?
Tworzenie sklepów internetowych to kilku etapowy proces. Zanim jednak przystąpisz do jego tworzenia zastanów się jakie cele ma on dla Ciebie spełniać. Sklep internetowy nie zawsze jest bezpośrednio powiązany z sprzedażą powiązaną z elektronicznymi płatnościami. W swoje działalności tworzyliśmy też tzw. Sklepy internetowe wystawki, czyli witryny które miały prezentować produkty tak jak w sklepie internetowym, ale niemożliwe jest tam dokonanie bezpośredniego zakupu. Odbywa się to bezpośrednio u sprzedawcy handlowego za pośrednictwem email. To od Ciebie zależy jaką formę wybierzesz. Przejdźmy jednak do konkretów.
Tworzenie sklepów internetowych – etap 1
W pierwszej kolejności musisz wiedzieć określić jakie funkcjonalności ma mieć twój sklep. Wiedząc jakie produkty będzie oferować zaplanuj, co klient będzie mógł robić w tym sklepie. Czy chcesz mieć wszystkie funkcjonalności tradycyjnych sklepów czy tylko część.
Tworzenie sklepów internetowych – etap 2
Kolejnym etapem jest wybór platformy na której postawisz sklep. Do wyboru jest Woocommerce, Shopyfyi, czy Magento. Osobiście polecamy Woocomerce, gdyż zapewnia największą kompatybilność z różnymi wtyczkami i systemami. Jest też najprostszy w obsłudze dla późniejszego użytkownika, który nigdy wcześniej nie miał do czynienia z obsługą sklepów internetowych.
Etap 3 – wybierz design
Trzeci etap to design. Jeśli zależy Ci na łatwym uruchomieniu sklepu internetowego to skorzystać z gotowym motywów, tzw. Themsów, które pozwolą na szybką adaptację odpowiedniej grafiki i wyglądu. Jeśli marzy ci się swój własny design wówczas musisz liczyć się z kosztami projektu graficznego, a następnie większymi kosztami programistycznymi, gdyż cały sklep należy postawić od początku. Nie bez znaczenia jest tu również czas.
Etap 4 tworzenia sklepów internetowych
To głownie prace programistyczne w trakcie których klient powinien mieć możliwość podglądania postępu prac. Dobre agencje lub freelancerzy przedstawiają wcześniej harmonogram prac i powinni się go trzymać. Oczywiście opóźnienia mogą się zdarzać ale należy o tym wcześniej informować.
Tworzenie sklepów internetowych etap 5 – ostatni
Ostatni etap to uzupełnienie strony o produkty, potrzebne teksty i uruchomienie płatności internetowych. W typ etapie przychodzi czas na ostateczne uwagi do projektu i wprowadzenie zmian. Ostatni etap to ustawienia SEO i uruchomienie sklepu.
Reszta już w twoich rękach jak np. promocja.