PROJEKTOWANIE STRON INTERNETOWYCH
PROJEKTOWANIE STRON INTERNETOWYCH
Dożyliśmy czasów gdy strona www jest ważniejsza od papierowej wizytówki.
To sprawia, że każdy, nawet najmniejszy biznes potrzebuje istnieć w sieci.
Po co jest projektowanie stron internetowych?
Samo istnienie nic jednak nie da. Ważne jest to, aby być widocznym w natłoku witryn, które są tam obecne. Dlatego projektowanie stron internetowych musi być przemyślane, aby osiągnąć właściwe efekty z jej wdrożenia.
Strony internetowe to dziś nie tylko wizytówki, ale miejsca w których ludzie chcą zdobyć odpowiednią wiedzę na temat naszej działalności i co najważniejsze dokonać bezproblemowego zakupu. Dlatego witryna powinna oferować klientom wszystkie te możliwości, tak aby zmaksymalizować szansę na dokonanie zakupu, zanim klient się rozmyśli. Ważne jest również to, że nie może on spędzić za dużo czasu na poszukiwaniu potrzebnych mu informacji. Dlatego nowoczesne strony internetowe są i powinny być projektowane w zupełnie inny sposób.
Przeczytaj poniższy artykuł do końca. Tu opisujemy jak najlepiej podejść do tworzenia strony www.
Jak stworzyć projekt strony internetowej?
Gdy wszystkie elementy związane z potrzebami biznesowymi zostaną wyjaśnione, przechodzimy do projektowania graficznego. W zależności od tego czy jest to marka już istniejąca na rynku czy zupełnie nowa, to layout graficzny będzie musiał być odpowiednio dostosowany. Mając na myśli grafikę strony www nie zawsze trzeba tworzyć wszystko od nowa. Możliwe jest skorzystanie z gotowych rozwiązań, które można dostosować do swoich potrzeb. To sprawia, że koszt tworzenia strony będzie mniejszy, a otrzymamy funkcjonalności w zupełności wystarczające dla 99% biznesów.
Etap projektowania graficznego kończy się przygotowaniem odpowiedniej makiety strony / wizualizacji, która będzie pokazywać rozłożenie elementów i funkcjonalności. Kolorystyka, wielkość liter, itp. będą dostosowywane na samym końcu. Najważniejsze jest stworzenie odpowiedniego szkieletu strony, który pozwoli zrealizować założone w stronie funkcje.
To bardzo ważny etap na którym trzeba dokładnie określić to czego się chce. Wprowadzanie zmian na dalszym etapie, spowoduje niemożność ich wprowadzenia lub wydłuży cały proces realizacji ze względu na konieczność wprowadzania przekodowań. Warto więc dobrze wszystko przemyśleć.
Jako Sztuka Tworzenia Marki realizujemy usługę makietowania UX strony www. Oznacza to, że możemy przygotować Ci makiety UX do Twojej strony www, a ktoś inny np. Twój programista czy dział IT wykona www według tych makiet. To świetne rozwiązanie, kiedy nie masz w swoim zespole odpowiedniej osoby od UX, a nie chcesz zatrudniać nowej agencji czy firmy do stworzenia strony www, bo taki zespół masz u siebie, a potrzebujesz tylko dobrze zaprojektować UX.
W jakiej technologii najlepiej przeprowadzić projektowanie stron internetowych?
Po etapie projektowania czas przejść do etapu wdrażania z wykorzystaniem odpowiedniej technologii. Jadną z popularniejszych i łatwych w implementacji i późniejszej rozbudowie jest wordpres. Tworzenie stron internetowych opartych na WordPress daje wiele korzyści:
Prosty CMS dzięki któremu sam będzie w stanie zarządzać swoją stroną czy sklepem internetowym. Dobrze przystosowany do pozycjonowania w sieci. WordPress jako platforma blogowa jest też dobrze widziana przez roboty googla. Mają one łatwość w sczytywaniu treści będących na tej stronie.
WordPress jest łatwiejszy w rozbudowie. Jeśli stwierdzisz, ze chcesz zmienić szatę graficzną lub dodać nowe podstrony, jest to dość łatwe i nie generuje dużych kosztów.
WordPress jest również dostosowany do urządzeń mobilnych w tzw. Trybie responsywnym, co oznacza, ze cała strona dostosowuje się do urządzenia na którym jest wyświetlana.
To tylko niektóre zalety WordPressa. Są również inne systemy oparte wyłącznie na języku HTML, jednak takie strony są trudniejsze w obsłudze. Jeśli nie znasz więc podstaw HTML lub nie masz doświadczenia ze stronami internetowymi, to każda zmiana będzie wymagać zaangażowania osoby technicznej, co znacznie wydłuży czas wdrażania zmian na stronie oraz zwiększy koszty prowadzenia twojej www.
Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?
Często spotkanie się z odpowiedzią – to zależy. I to nie jest zła odpowiedzieć z uwagi na fakt, że każdy potrzebuje czego innego. Jeden potrzebuje dedykowanych rozwiązań, a inny może działać na gotowych rozwiązaniach, które w zupełności wystarczają do tego, aby zrobić 1 lub 2 mln złotych obrotu w sklepie. Jeśli więc nie jesteś wielką siecią handlowa, polecamy Ci skorzystać z gotowych rozwiązań. Wówczas cena będzie wahać się między 2500 -3500 zł.
Najlepiej jednak jak skontaktujesz się z nami i powiesz czego dokładnie potrzebujesz. Odpowiedzmy Ci szybko i konkretnie na czym polega projektowanie stron internetowych.
Jak u nas przebiega tworzenie stron internetowych?
Nasi projektanci stron internetowych zaczynają od bardzo dogłębnego poznania potrzeb klienta. Należy określić z jakim rodzajem biznesu mamy do czynienia, czy jest on sezonowy czy nie oraz jakie produkty czy usługi warto na tej stronie pokazywać. Warto pamiętać że strona internetowa nie jest miejscem w którym powinniśmy pokazywać wszystko. Jeśli prowadzimy biznes to należy skupić się tylko na tym, co będzie miało przełożenie na sprzedaż. Należy odrzucić wszelkie inne niepotrzebne rzeczy, które nie wnoszą dla klienta wartościowych informacji.
Tworząc stronę internetową musimy również pamiętać, że dziś uwaga klienta skupia się maksymalnie 1 minutę. Jeśli w tym czasie nie znajdzie odpowiednich informacji, opuści nasza stronę i prawdopodobnie więcej nie wróci. Jeśli oferujesz produkt, to skup się w pierwszej kolejności na dobrym pokazaniu produktu i jego opisie. Zadbaj o zdjęcia o dobry tekst go opisujący. To wszystko pomoże nam stworzyć idelaną stronę dla Ciebie.
Co zrobić, aby można było sprzedawać na stronie internetowej?
Każda strona tworzona przez nas strona internetowa może posiadać również sklep internetowy lub być po prostu sklepem internetowym. Aby taki sklep miał szansę działać poprawnie i zgodnie z prawem musisz przed realizacją przygotować następujące elementy:
Regulamin sklepu internetowego wraz z formularzami zwrotu towaru. Najlepiej poproś doświadczonego prawnika, aby Ci w tym pomógł.
Politykę prywatności. Posiadając sklep internetowy zawsze będziesz zbierać dane klientów, chociażby po to, aby przesłać mu zakupiony produkt. Polityka prywatności określa dokładnie zasady i cel zbierania danych oraz plików cookie na twojej stronie. Na stronie powinna również pojawiać się informacja o tym, że takie dane są zbierane, a klient powinien lub nie wyrazić na to zgodę.
Musisz również podpisać umowę z jednym z dostarczycieli płatności elektronicznych jak np. Paypal, przelewy24 lub inny. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z większości forma płatności online – szybkie przelewy lub płatności kartami.
Dobrej jakości zdjęcia produktów oraz ich opisy. Bez tego żadne klient nie kupi twojego produktu. Musisz też określić np. rozmiar, kolory, które posiadasz tak, aby na etapie zamawiania klient mógł od razu wybrać detale wspomnianego produktu.
Określ dokładnie kategorie produktów jakie będą funkcjonować w Twoim sklepie internetowym, np. koszulki, spodnie, odkurzacze itp. Dzięki temu klient będzie mógł segregować produkty, a programista będzie wiedział jak odpowiednie stworzyć szkielet sklepu.
Te powyższe elementy są niezbędne. Jeśli chcesz aby projekt szedł sprawnie i szybko, to musisz przygotować te elementy jak najszybciej.
Jak mierzyć efektywność strony www?
Gdy już stworzysz wymarzoną stronę lub sklep internetowy to dobrze jest wiedzieć kto, kiedy i po co na nią wchodzi. W tym celu możesz skorzystać z darmowego i najbardziej popularnego narzędzie Google Analitics. Mierzy on wszystkie aktywności jakie dzieją się na Twojej stronie, dzięki czemu możesz śledzić to czy użytkownicy znajdują to co ich interesuje na twojej stronie czy nie, jakie strony najczęściej odwiedzają itp. Pomoże Ci to planować przyszłe działania marketingowe i zarządzanie stroną www.
W ramach realizacji stron takie narzędzie podłączamy bezpłatnie. Jedyną rzeczą która musisz posiadać to skrzynkę e-mail w domenie gmail.